مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 02:152021-09-19اقتصادي

«عبابافی» میراثی رو به فراموشی/طراحی مدل های روز توسط جوانان ایلامی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، عبابافی یکی از هنرهای زیبای دست است که با ظرافت خاصی بافته می شود و می تواند باعث رشد اقتصادی و اشتغالزایی برای مردم به ویژه روستاییان شود.

 یکی از صنایع مهم که قدمت تاریخی دارد صنعت عبابافی است؛ این صنعت در گذشته و در مناطقی از استان به عنوان یک لباس مورد استفاده قرار گرفته و اکنون نیز تعداد محدودی بافنده در این زمینه مشغول فعالیت هستند.

عبابافی در ایلام در گذشته کاربری های مختلفی داشته و اغلب به عنوان لباس خاص افرادی بوده که از منزلت و جایگاه اجتماعی خاصی برخوردار بودند؛ اما تغییر در سبک و نوع زندگی مردم در طول سالیان سبب فراموشی آن شده است.

نبود کاربردهای تازه برای این هنر و سختی مراحل مختلف تولید از تمایل جوانان برای ورود به این عرصه کاسته است و همین موضوعات و بازار فروش نامناسب عبابافی ایلام، روز به روز رونق این هنر را از بین برد.

صنایع دستی نشان دهنده هویت هر منطقه است؛ این صنایع برای هر دیاری حائز اهمیت بوده؛ توجه به صنایع دستی فرهنگ و آداب و رسوم مردم آن منطقه را به سایر مناطق انتقال می دهد.

آثار دستی هر منطقه نشان از قدمت و فرهنگ آن منطقه است  رحیمی یکی از شهروندان ایلامی به فارس گفت: آثار دستی هر منطقه نشان از قدمت و فرهنگ آن منطقه است، در شرایط فعلی که مسئله بیکاری و ایجاد اشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«عبابافی» میراثی رو به فراموشی/طراحی مدل های روز توسط جوانان ایلامی

«عبابافی» میراثی رو به فراموشی/طراحی مدل های روز توسط جوانان ایلامی