مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 09:452021-09-19فرهنگي

روایت تاریخ تئاتر مشهد در «دروازه طلایی»


یک کارگردان تئاتر و مستندساز مشهدی با اعلام خبر تولید مستندی در رابطه با تاریخ تئاتر مشهد گفت: مستند «دروازه طلایی تئاتر مشهد» روایت ساخت سالن های تئاتر در خیابان ارگ مشهد است.

- ایسنا/خراسان رضوی یک کارگردان تئاتر و مستندساز مشهدی با اعلام خبر تولید مستندی در رابطه با تاریخ تئاتر مشهد گفت: مستند دروازه طلایی تئاتر مشهد روایت ساخت سالن های تئاتر در خیابان ارگ مشهد است.

محمد برومند در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه مستند دروازه طلایی تئاتر مشهد روایت ساخت سالن های تئاتر در خیابان ارگ مشهد است، اظهار کرد: خیابان ارگ یکی از قدیمی ترین خیابان های مشهد است که تئاتر مدرن مشهد نیز در آن متولد می شود.

وی افزود: هنگامی که از تئاتر مدرن صحبت می کنیم، منظور تئاتر به معنای اروپایی آن است؛ در غیر این صورت پیش از آن نیز اجرای نمایش هایی به صورت های خیابانی و میدانی در کاروانسراها در مشهد وجود داشته است، اما اینکه تئاتر در سالنی سقف دار که سن و صندلی داشته باشد، اجرا شود برای نخستین بار در خیابان ارگ مشهد رخ می دهد.

کارگردان مستند دروازه طلایی تئاتر مشهد ادامه داد: ما بررسی کردیم که سالن های تئاتر در کدام نقاط خیابان ارگ قرار داشته و چه اتفاقاتی برای آن ها رخ داده است ؛ چراکه سالن های بسیار زیادی در نقاط مختلف خیابان ارگ وجود داشته که م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت تاریخ تئاتر مشهد در «دروازه طلایی»

روایت تاریخ تئاتر مشهد در «دروازه طلایی»