مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 07:502021-09-19اقتصادي

کاهش 50 درصدی تولیدات عشایر خراسان جنوبی/ 19 هزار و 730 تن نهاده دامی توزیع شد


مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: متأسفانه از ابتدای سال تاکنون به دلیل شرایط سخت اقلیمی و خشکسالی بی سابقه میزان تولیدات عشایر در زمینه گوشت قرمز، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، عشایر از زحمتکش ترین اقشار جامعه هستند که بخشی از کالاهای مورد نیاز در سبدغذایی و زندگی مردم جامعه را تأمین می کنند.

رسیدگی به عشایر به عنوان گروه تولیدکننده در کشور بسیار اهمیت دارد بنابراین باید دولت ها تلاش نمایند تا مشکلاتی که بر سر راه این گروه وجود دارد را رفع کنند.

مشکلاتی از جمله کمبود علوفه و چراگاه، مشکلات معیشتی، کمبود آب شرب برای عشایر و دام هایشان، نبود جاده های مناسب برای ییلاق و قشلاق و غیره از دیگر مشکلات پیش روی عشایر استان است.

خراسان جنوبی یکی از استان های گرم و خشک ایران بوده که چند سال پیاپی با معضل خشکسالی روبرو است این امر خسارت فراوانی به عشایر این استان وارد کرده به طوری که نبود چراگاه مناسب برای دام های عشایر هر روز باعث کاهش جمعیت دامی عشایر شده و این موضوع به اقتصاد این قشر ضربه مهلکی زده است.

مهدی عصمتی پور مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: برای سومین مرتبه متوالی، اداره کل امور عشایری خراسان جنوبی در بین تمامی ادارات عشایر کشور موفق به کسب رتبه دوم شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 50 درصدی تولیدات عشایر خراسان جنوبی/ 19 هزار و 730 تن نهاده دامی توزیع شد

کاهش 50 درصدی تولیدات عشایر خراسان جنوبی/ 19 هزار و 730 تن نهاده دامی توزیع شد