مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 07:252021-09-19سياسي

ارزشمندترین داشته ی یزد از نگاه یک نماینده مجلس


نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ولایت فقیه توجه ویژه ای به دستبافته زیلو دارند، در خصوص ویژگی های این دستبافته گفت: - ایسنا/یزد نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ولایت فقیه توجه ویژه ای به دستبافته زیلو دارند، در خصوص ویژگی های این دستبافته گفت: زیلو، بافت سردی دارد و حساسیت زا نیست لذا پوست آدمی در برخورد با زیلو آرام می شود و گرمای مردمان یزد را منتقل می کند.

هاجر چنارانی در بازدید از یزد در گفت وگو با خبرنگار ایسنا راجع به شهر یزد و دیدنی ترین مشاهداتش در این دیار کهن، اظهار کرد: این که انسان در این شهر می تواند روی زیلو و نمد که با فرش های ماشینی بسیار تفاوت دارد، راه برود، برای من بسیار ارزشمند بود چرا که می توانستم تمام حس های این دستبافته ها را در وجود خودم دریابم.

وی با بیان این که زیلو بافت سردی دارد ولی حساسیت زا نیست، گفت: پوست آدمی در برخورد با زیلو آرام می شود و گرمای مردمان یزد را به فرد منتقل می کند.

وی مردم کشورمان را مردمی ولایت مدار خواند و تصریح کرد: بارها عنایت ویژه ی ولی فقیه به دستبافت زیلو را مشاهده کرده و حتی در ملاقات هایی که با ایشان داشتیم، این دستبافته را بارها دیده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزشمندترین داشته ی یزد از نگاه یک نماینده مجلس

ارزشمندترین داشته ی یزد از نگاه یک نماینده مجلس