مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 06:152021-09-19بين الملل

هشدار پنتاگون در خصوص بزرگتر بودن تهدید امنیتی روسیه نسبت به چین


یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا عنوان کرد، روسیه در کوتاه مدت برای آمریکا و اروپا نسبت به چین منشا چالشهای امنیتی بزرگتری می تواند باشد.

- یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا عنوان کرد، روسیه در کوتاه مدت برای آمریکا و اروپا نسبت به چین منشا چالشهای امنیتی بزرگتری می تواند باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کالین کال، معاون امور سیاست وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس نظامی بالتیک که با میزبانی لیتوانی برگزار شد، گفت: در سالهای آینده ممکن است روسیه عملا چالش امنیتی اصلی را پیش روی ما و در عرصه نظامی برای آمریکا و مسلما برای اروپا ایجاد کند.

روسیه رقیبی با جسارت فزاینده و مصمم به ارتقای نفوذ جهانی خود است و در صحنه جهانی نقشی اخلالگر از جمله به موجب تلاشهایش برای ایجاد چند دستگی در غرب ایفا می کند.

این مقام پنتاگون اظهار کرد هر چند چین به عنوان رقیب پیشرو برای واشنگتن و همپیمانانش مطرح است، روسیه ممکن است یک مشکل بزرگتر در کوتاه مدت با توجه به رفتارش در اروپا، خاورمیانه، آسیا و فضای سایبری باشد.

وی عنوان کرد: مسکو اغلب به تضعیف شفافیت و پیش بینی پذیری می پردازد، از نیروی نظامی برای دستیابی به اهدافش استفاده می کند، از گروه های نیابتی برای آشوب و تردید افکنی حمایت می کند، نظم بین المللی قانون محور را تضعیف می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار پنتاگون در خصوص بزرگتر بودن تهدید امنیتی روسیه نسبت به چین

هشدار پنتاگون در خصوص بزرگتر بودن تهدید امنیتی روسیه نسبت به چین