مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 05:302021-09-19بين الملل

خنجری که آمریکا با کمک انگلیسی ها از پشت به اروپا زد


آمریکا با کمک انگلیس قراداد ساخت شماری زیردریایی توسط فرانسه برای استرالیا به ارزش 56 میلیارد دلار را قاپید و خشم اروپایی و به طور خاص فرانسوی ها را برانگیخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، فرانسه فسخ یکجانبه این قرارداد را که قرارداد قرن برای صنعت این کشور نامیده می شد و ارزش آن بالغ بر 56 میلیارد یورو بود، به منزله خنجر از پشت به دست یکی از کشورهای متحد خود قلمداد کرده و به همین دلیل برای نخستین بار سفرایش را از واشنگتن و کانبرا فراخوانده است.

امانوئل ماکرون رییس جمهوری فرانسه هنوز مستقیما در این زمینه اظهارنظری نکرده، اما ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه گفت که فراخوان سفرا برای مشورت به دستور شخص رییس جمهوری انجام شده است.

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا در توجیه تصمیم دولتش برای فسخ قرارداد با فرانسه گفت: نظر ما عوض نشده است، بلکه نیازمان تغییر کرده.

تصمیم جدید استرالیا در واقع انتخاب این کشور برای مشارکت در بخشی از یک اتحاد امنیتی جدید میان این کشور با آمریکا و انگلیس در منطقه هند و اقیانوسیه در مقابل چین است.

مفاد قرارداد قرن چیست؟ ارزش توافق میان دولتی فرانسه و استرالیا که 5 سال پیش امضا شد، در ابتدا 31 میلیارد یورو بود اما به دلیل افزایش هزینه ها و نیز تغییرات نرخ ارز به مرور زمان افزایش یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خنجری که آمریکا با کمک انگلیسی ها از پشت به اروپا زد

خنجری که آمریکا با کمک انگلیسی ها از پشت به اروپا زد