مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 05:102021-09-19اقتصادي

نقش مؤثر محصولات باغی در افزایش بازدهی اقتصادی


به گفته مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان باید محصولات جدید باغی به استان وارد شود تا از این طریق بازدهی اقتصادی محصولات کشاورزی افزایش پیدا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، منوچهر پارسافر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه محصولات باغی به نسبت محصولات زراعی نیاز آبی کمتری دارند، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های گیلان  ایجاد اشتغال مولد یکی از بحث های مهم در راستای استفاده از  فارغ التحصیلان رشته کشاورزی است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به توسعه صنایع وابسته در حوزه کشاورزی افزود:  توسعه صنایع وابسته و صنایع فراوری نیز یکی از شاخص هایی است که می توان با آن ارزش افزوده محصولات باغبانی را افزایش داد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان یکی از نیازهای استان را استفاده از صنایع تبدیلی دانست و بیان کرد: ارزش افزوده محصولات بخش کشاورزی شامل صنایع بسته بندی، صنایع فراوری و صنایع جانبی بوده و به این منظور در تلاشیم با همکاری مدیریت صنایع این ظرفیت ها را در استان افزایش دهیم.

پارسافر با اشاره وجود ظرفیت های بالقوه در اراضی بالادست و اراضی جلگه ای گیلان به منظور انجام سرمایه گذاری بیان کرد: در گیلان ظرفیت های خوبی در حوزه بالادست و اراضی جلگه ای وجود دارد که منجر به رغبت سرمایه گذاران به سرمایه گذاری شده و تحقق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش مؤثر محصولات باغی در افزایش بازدهی اقتصادی

نقش مؤثر محصولات باغی در افزایش بازدهی اقتصادی