مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 05:002021-09-19اقتصادي

ایرانی ها رکورد خود در خرید مسکن در ترکیه را شکستند


شهروندان ایرانی در هشت ماه ابتدایی سال جاری، 4600 واحد مسکن در ترکیه خریداری کرده اند که نسبت به دور مشابه پارسال 21 درصد و نسبت به دور مشابه سال 2019 حدود 47 درصد رشد نشان می دهد.

- جی پلاس؛ مرکز آمار ترکیه در گزارش جدید خود از خرید 911 واحد مسکن توسط ایرانی ها در این کشور طی ماه اوت (مرداد) خبر داد که بالاترین رقم ماهانه خرید مسکن توسط شهروندان ایرانی در ترکیه است.

انتخاب به نقل از خبرگزاری ها نوشت: شهروندان ایرانی در هشت ماه ابتدایی سال جاری، 4600 واحد مسکن در ترکیه خریداری کرده اند که نسبت به دور مشابه پارسال 21 درصد و نسبت به دور مشابه سال 2019 حدود 47 درصد رشد نشان می دهد.

خرید مسکن ایرانی ها در ترکیه از سال 2018 و آغاز تحریم های آمریکا، خصوصا افت سریع ارزش ریال به شدت افزایش یافت.

خرید مسکن ایرانی ها در ترکیه طی چهار سال گذشته بیش از 10 برابر شده است شهروندان ایرانی در هشت ماه ابتدایی سال 2017 تنها 424 واحد مسکن در ترکیه خریداری کرده بود؛ به عبارتی خرید مسکن ایرانی ها در ترکیه طی چهار سال گذشته بیش از 10 برابر شده است.

همچنین ایرانی ها طی دو سال گذشته بیشترین خرید مسکن در ترکیه را میان شهروندان خارجی داشتند، اما با آغاز مذاکرات هسته ای و افزایش امیدها به رفع تحریم ها، خرید مسکن ایرانی ها در چند ماه مقداری فروکش کرد و شهروندان عراقی اولین جا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایرانی ها رکورد خود در خرید مسکن در ترکیه را شکستند

ایرانی ها رکورد خود در خرید مسکن در ترکیه را شکستند