مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 04:252021-09-19سياسي

کتاب «اخلاق و معنویت در نهضت عاشورا» منتشر شد/نهضت عاشورا؛ الگوی عملی اخلاق اسلامی


کتاب «اخلاق و معنویت در نهضت عاشورا» اثر ابوالفضل بهشتی به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

- به نقل از روابط عمومی مؤسسه بوستان کتاب، کتاب اخلاق و معنویت در نهضت عاشورا نوشته ابوالفضل بهشتی به همت مؤسسه بوستان کتاب در 320 صفحه به چاپ رسید.

اسوه کامل سعادت بشریت پیامبر اکرم (ص)، بارها اهل بیت خویش به ویژه حسین بن علی (ع) را نجات بخش و راهنما معرفی کرده است و همگان را به حادثه و نهضت بزرگ عاشورا سوق می دهد.

نهضتی که الگویی جامع در زمینه های عبادی، عرفانی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی است؛ ولی در میان آنچه از ابعاد نهضت آن بزرگوار متأسفانه فراموش و مورد غفلت واقع شده، بُعد اخلاقی نهضت عاشوراست؛ لذا در این مجموعه به احیای جلوه های اخلاقی نهضت عاشورا پرداخته شده است.

اثر حاضر، در ارائه الگوی اخلاقی حادثه کربلا، حدیث امام صادق (ع) پیرامون ویژگی های اخلاقی پیامبر (ص) را محور بحث قرار داده است.

ساختار اثر این اثر در سه فصل تهیه و تنظیم شده است؛ در فصل نخست اثر مذکور، ابتدا به جایگاه اخلاق و خودسازی اشاره شده و در ادامه 9 نکته اساسی در فرآیند خودسازی مورد تبیین قرار گرفته است که عبارتند از: مفهوم خودسازی، تعدیل غرایز، هدف از خودسازی، استمداد از وحی، ضرورت علم و آگاهی، استمرار عمل گرایی در خودسازی، ضرورت جامعیت در فضائل اخلاقی، ضرورت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «اخلاق و معنویت در نهضت عاشورا» منتشر شد/نهضت عاشورا؛ الگوی عملی اخلاق اسلامی

کتاب «اخلاق و معنویت در نهضت عاشورا» منتشر شد/نهضت عاشورا؛ الگوی عملی اخلاق اسلامی