مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 01:352021-09-18پزشكي

ارتباط بین قرارگیری در معرض آرسنیک و دیابت نوع 2


نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که قرارگیری طولانی مدت در معرض آرسنیک با بیماری هایی مانند سرطان و دیابت نوع 2 مرتبط است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از ساینس دیلی، به گفته محققان دانشگاه آریزونا، یکی از فاکتورهای اصلی پرخطر، قرار گرفتن در معرض سموم محیطی، به ویژه قرار گرفتن در معرض مزمن آرسنیک است، که نشان می دهد بر تولید انسولین و حساسیت، سطح قند خون و الگوی لیپیدها، که همه از ویژگی های شایع ابتلاء و پیشرفت دیابت است، تأثیر می گذارد.

از آنجا که آرسنیک یک فلز طبیعی است که در خاک یافت می شود، می تواند یکی از مهمترین آلاینده های آب آشامیدنی در سطح جهان باشد.

مشاغلی مانند کار در معدن هم، بیش از 160 میلیون نفر در سراسر جهان را در معرض آرسنیک قرار می دهد.

محققان این مطالعه، مکانیسم بیولوژیکی را کشف کردند که در آن قرار گرفتن در معرض مزمن آرسنیک منجر به مقاومت به انسولین و عدم تحمل گلوکز می شود، که دو ویژگی اصلی ابتلاء به دیابت هستند.

در این مطالعه تأثیر قرار گرفتن در معرض آرسنیک بر فعال شدن فاکتور هسته ای موسوم به عامل مرتبط با اریترویید 2 (NRF2) مورد بررسی قرار گرفت.

NRF2 یک پروتیین است که نقش مهمی در حفظ هموستات سلولی ایفا می کند، به ویژه در زمان فشار اکسایشی که عدم تعادل رادیکال های آزاد اکسیژن و آنتی اکسیدان ها در بدن وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط بین قرارگیری در معرض آرسنیک و دیابت نوع 2

ارتباط بین قرارگیری در معرض آرسنیک و دیابت نوع 2