مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 16:052021-09-18سياسي

توضیحات رییسی درباره عضویت ایران در پیمان شانگ های


رییس جمهور در بدو بازگشت از تاجیکستان در فرودگاه مهرآباد گفت: عضویت دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری های شانگهای، تحرکی راهبردی بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی رییس جمهور هنگام بازگشت از تاجیکستان در فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: عضویت دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری های شانگهای، تحرکی راهبردی بود.

وی افزود: با اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، یک اجماع منطقه ای درباره افغانستان در حاشیه اجلاس سازمان همکاری های شانگ های بوجود آمد.

وی گفت: وزارت امورخارجه و دیگر وزارتخانه های مسئول باید بستر های لازم برای استفاده از این فرصت جدید را هر چه سریع تر فراهم کنند.

رییسی اظهار کرد: اتصال به منابع زیربنایی اقتصادی آسیایی فرصتی ارزشمند برای جمهوری اسلامی ایران است.

وی دستاورد دیگر سفر خود به تاجیکستان را برگزاری دیدار های دوجانبه با سران کشور های منطقه عنوان و تصریح کرد: در دیدار رسمی که با رییس جمهور و مقامات تاجیکستان داشتیم توافق کردیم که فصل نوینی در روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دو کشور آغاز شود.

مشکلاتی در مسیر گسترش روابط ایران و تاجیکستان وجود داشته که مقرر شد مقامات اجرایی دو کشور این مشکلات را برای ورود به فصل جدید روابط برطرف کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات رییسی درباره عضویت ایران در پیمان شانگ های

توضیحات رییسی درباره عضویت ایران در پیمان شانگ های