مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 14:052021-09-18بين الملل

اعتراضات گسترده علیه قیس سعید و هشدار درباره بازگشت استبداد به تونس


تونس امروز شاهد اعتراضات گسترده علیه اقدامات قیس سعید رییس جمهوری این کشور بود که خواسته معترضان از سرگیری فعالیت پارلمان بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، القدس العربی در گزارشی با عنوان تونس؛ اعتراضات گسترده علیه اقدامات رییس جمهوری و هشدار درباره بازگشت استبداد ، آورده است: صدها تونسی در خیابان حبیب بورقیبه در مرکز تونس و برخی از شهرهای اروپایی امروز شنبه علیه اقدامات قیس سعید رییس جمهوری این کشور دست به تظاهرات زدند.

این رسانه گزارش داد: تونسی ها خواستار از سرگیری فعالیت پارلمان و تشکیل دادگاه قانون اساسی در اسرع وقت ممکن و نیز توقف اقدامات مربوط به حبس اجباری و ممانعت از سفر شدند.

القدس العربی اعلام کرد: معترضان در خیابان بورقیبه شعارهایی از قبیل ملت خواستار سرنگونی انقلاب است ، قانون اساسی آزادی، کرامت ملی ، ملت خواهان دادگاه قانون اساسی است ، نان و آب آری و کودتا نه ، سر دادند.

این رسانه گزارش داد: معترضان همچنین از رویکرد قیس سعید رییس جمهوری تونس و عبیر موسی رییس حزب قانون اساسی تونس انتقاد کردند و خواستار آزادی یاسین العیاری و توقف روند دادگاه غیرنظامیان در دادگاههای نظامی شدند.

حدود 10 سال از انقلاب تونس می گذرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراضات گسترده علیه قیس سعید و هشدار درباره بازگشت استبداد به تونس

اعتراضات گسترده علیه قیس سعید و هشدار درباره بازگشت استبداد به تونس