مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 13:452021-09-18سياسي

عسگری: رانت ها و امضاهای طلایی با تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار برچیده می شود


نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی تصویب کلیات طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار را قدمی مهم در راستای مانع زدایی از فعالیت های اقتصادی دانست.

- مهدی عسگری نماینده  مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با انتقاد از روند فعلی صدور مجوز برخی از مشاغل اظهار داشت: متاسفانه روند فعلی باعث ایجاد بازار سیاه و خرید و فروش مجوزها شده است.

از طرفی دیگر انحصار در ایجاد برخی مشاغل و وجود امضای طلایی و همچنین فساد و سوءاستفاده برخی افراد در دستگاه های اجرایی برای صدور مجوز را نیز به همراه داشته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به رتبه بندی ایران در شاخص های ارزیابی اقتصاد که مربوط به شروع کسب و کار است، گفت: متاسفانه رتبه ایران در بین کشورهای دنیا، 178 است و در این میان دشواری شروع فعالیت اقتصادی یعنی بروکراسی زائد در مسیر کسب مجوزها، مانعی مهم بر سر راه فعالان اقتصادی است که در نتیجه انگیزه سرمایه گذاری و تولید را از فعالان می گیرد و هم بستری برای فرآیندهای ناسالم و فسادآلود در نظام اداری ایجاد خواهد کرد.

نظارت پسینی به جای کنترل های پیشینی عسگری در خصوص تصویب کلیات طرح تسهیل صدور برخی از مجوزهای کسب و کار گفت: از بین رفتن امضاهای طلایی که جزو نق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عسگری: رانت ها و امضاهای طلایی با تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار برچیده می شود

عسگری: رانت ها و امضاهای طلایی با تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار برچیده می شود