مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 11:002021-09-18ورزشي

احمدی: توسعه ورزش و سلامت در گرو نگاه راهبردی به ورزش همگانی است


معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: حمایت قانونی، نظارت موثر و پشتیبانی آینده نگر نهادهای ذی ربط ورزش همگانی می تواند آینده سلامت عمومی کشور را تضمین کند.

- و به نقل از فدراسیون ورزشهای همگانی، عبدالحمید احمدی در سمپوزیوم ورزش همگانی در گام دوم انقلاب که روز شنبه برگزار شد، اظهار داشت: دانشکده ها و گروههای تربیت بدنی دانشگاههای های کشور در چهل سال گذشته نسبت به مسئله ورزش همگانی و مشارکت در توسعه آن کاملا منفعل بوده اند و متاسفانه بدون هیچ گونه نگاه راهبردی به سلامت مردم به سادگی از کنارش عبور کرده اند.

وی ادامه داد: بنابراین در حوزه دانشگاهی و علمی ورزش کشور گام اساسی در این موضوع برداشته نشده است.

در مجموع تغییر سبک زندگی مردم از یک زندگی کم تحرک و بی تحرک که بحران جدی برای سلامت آحاد جامعه است به سمت زندگی فعال و پرتحرک بایستی از دغدغه های جامعه دانشگاهی تربیت بدنی و علوم ورزشی باشد.

احمدی خاطر نشان کرد: اگر امروز آمارهایی درباره کم تحرکی مردم وجود دارد، مجموعه عوامل مختلفی منجر به این اتفاق شده است که می توان به کم کاری نهادهای علمی ورزش کشور و دانشگاه ها، سیاست گذاری نامناسب در حوزه بهداشت و درمان در رابطه با استفاده از ظرفیت ورزش ورزش در حوزه سلامت عمومی، ضعف در فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احمدی: توسعه ورزش و سلامت در گرو نگاه راهبردی به ورزش همگانی است

احمدی: توسعه ورزش و سلامت در گرو نگاه راهبردی به ورزش همگانی است