مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 09:502021-09-18سياسي

اسماعیلی: اربعین مظهر یک پدیده مهم شیعی است


اسماعیلی با بیان اینکه اربعین یک پدیده مهم شیعی است، گفت: این سوال همیشه مطرح است که چه اتفاقی می افتد که پس از گذشت 1400 سال از شهادت سالار شهیدان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم رونمایی از کتاب های جدید انتشارات سروش با موضوع بود و مسیر این انقلاب همچون یک تقویم شیعی جلو می رفت.

اسماعیلی افزود: موج بعدی انقلاب با اربعین رحلت حاج آقا مصطفی خمینی در 9 آذر 56 شروع شد که سراسر ایران را فرا گرفت و اشتباه رژیم طاغوت این بود که تمام کسانی را که در اربعین همان سال سخنرانی و آگاهی سازی کردند بازداشت یا تبعید نمود که یکی از سخنرانان، رهبر معظم انقلاب بودند که پس از سخنرانی در مشهد به ایرانشهر تبعید شدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اثرگذاری رهایی بخش اربعین یادآور شد: اربعین تا آنجا اثرگذاری داشت که در اربعین سال 57 رژیم پهلوی را از پای درآورد، پس از انقلاب اسلامی مراسم اربعین ادامه پیدا کرد و در عراق باوجود کارشکنی های رژیم بعثی و صدام در آن سال ها، امروز شاهد چنین شکوه و عظمت بی نظیری هستیم.

وی اربعین و پیاده روی آن را شعبه ای از بهشت دانست و گفت: با وجود اشتیاق مردم خوب کشورمان برای حضور در این مراسم باشکوه، امکان حضور زائران بیشتر فراهم نشده و از این رو از خیل مشتاقان خواهش می ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسماعیلی: اربعین مظهر یک پدیده مهم شیعی است

اسماعیلی: اربعین مظهر یک پدیده مهم شیعی است