مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 09:502021-09-18پزشكي

چرا ابتلا به کرونا در برخی افراد کُشنده است؟


دانشمندان آمریکایی دلیل خطرناک بودن ابتلا به کووید 19 در برخی بیماران را کشف کردند.

- جی پلاس، به نقل از اکسپرس، افرادی که از بیماری های زمینه ای مانند دیابت نوع 2 و چاقی رنج می برند در مقابل ویروس کرونا آسیب پذیرتر هستند، زیرا آن ها در صورت ابتلا شاهد اختلال در کارکرد چند اندام، مشکلات ثانویه به دلیل ضعف سیستم ایمنی، و محرومیت از انرژی سلولی خواهند بود.

این افراد در صورت ابتلا به کووید 19 شاهد التهابات گسترده و مزمن به همراه افزایش حساسیت بدن به پاسخ شدید سیستم ایمنی به کرونا خواهند بود.

تغییر در سوخت و ساز بدن و انرژی سلول ها فعالیت آن ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد و باعث تشدید پاسخ نامتعادل سیستم ایمنی به عامل بیماری زا می شود.

به تازگی دانشمندان چرایی و چگونگی پاسخ ایمنی بدن این افراد را به ویروس کرونا کشف کردند که می تواند مسیر را برای یافتن درمان بهتر در برابر ابتلا به کووید 19 هموار کند.

تحقیقات دانشمندان آمریکایی نشان می دهد افراد مبتلا به کرونا پاسخ ایمنی متفاوتی به این ویروس نشان می دهند که این موضوع می تواند از بی علائم بودن بیماری تا مرگ را برای فرد به همراه داشته باشد.

دانشمندان در این تحقیقات اقدام به گرفتن نمونه خونی از 200 مبتلا به کووید 19 کردند تا به دلیل آنکه برخی از این افراد پاسخ شدید به ویروس نشان می دهند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا ابتلا به کرونا در برخی افراد کُشنده است؟

چرا ابتلا به کرونا در برخی افراد کُشنده است؟