مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 09:002021-09-18سياسي

شهریار حلقه وصل محکم بین آذربایجان و ایران/ سایه چگونه شهریار را دوست داشت؟


شهریار آذری زبان است و این ویژگی به اهمیت او می افزاید.

زمانی که دشمن آرزو دارد شعله بی جان پان ترکیسم و نژادپرستی و جدایی طلبی جانی بگیرد، شهریار حلقه وصل محکمی است بین آذربایجان و ایران - شهریار آذری زبان است و این ویژگی نیز به اهمیت او می افزاید.

زمانی که دشمن آرزو دارد شعله بی جان پان ترکیسم و نژادپرستی و جدایی طلبی جانی بگیرد، شهریار حلقه وصل محکمی است بین آذربایجان و ایران.

او با شاعران بزرگ معاصر نیز رفاقتی تنگاتنگ دارد چنانکه استاد هوشنگ ابتهاج در وصف رابطه خود با شهریار در کتاب پیر پرنیان اندیش که درواقع مصاحبه های اوست، می گوید: دوستی من با شهریار در حد دوستی نبود، عشق هم اگر بگیم، کمه… واقعاً هم اون نسبت به من و هم من نسبت به او چنین احساسی داشتیم، ولی حالا که نگاه می کنم می بینم که من خیلی صادقانه تر و بی غل و غش تر اونو دوست داشتم، بی هیچ توقعی اونو دوست داشتم.

شهریار در نگاه رهبر شعریار اصغر فردی یکی از شاگردان استاد شهریار که از شعردوستان تبریز بود و آثاری همچون دیوان صافی تبریزی ، شهریار و انقلاب و تبریزیات از خود به یادگار گذاشت، در باب مراودات رهبر انقلاب با شهریار آورده: حضرت آیت الله خامنه ای طبق اظهارات خود و با توجه به ذوق ادبی شان، از اوایل جوانی و دوران تحصیل در مشهد مقدس با آثار مرحوم استاد حکیم شهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهریار حلقه وصل محکم بین آذربایجان و ایران/ سایه چگونه شهریار را دوست داشت؟

شهریار حلقه وصل محکم بین آذربایجان و ایران/ سایه چگونه شهریار را دوست داشت؟