مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 08:302021-09-18اقتصادي

بازدید« مخبر» از میدان میوه و تره بار جرقه ای برای کاهش قیمت در بازار


بازدید معاون اول رییس جمهور از میدان و میوه و تره بار میدان آزادی، امیدواری به کاهش قیمت میوه در روزهای آتی را بیشتر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، قیمت میوه امسال بسیار گران بود و علیرغم قول های مکرری که مسئولان برای کاهش قیمت می دادند هیچ وقت عملی نشد حتی فصل تابستان که فصل اوج عرضه میوه است نیز در کاهش قیمت موثر نشد.

افزایش شدید قیمت میوه که به گواه آمار بعضی مواقع 300 تا 500 درصد از مزرعه تا بازار افزایش داشت نارضایتی بین مردم و عمدتا طبقه متوسط به پایین جامعه که توان خرید نداشتند ایجاد می کرد.

انتقادها آن موقع بیشتر می شد که وضعیت کشور در تولید میوه فوق العاده است بر اساس آمارهای فائو ایران در تولید محصولات کشاورزی، زراعی و باغی در 68 محصول کشاورزی جایگاه نخست تا پانزدهم جهان را دارد در تولید میوه در خاورمیانه و شمال آفریقا مقام اول را داراست.

سرانه تولید میوه در دنیا 80 کیلوگرم است و این رقم در کشور ما به 200 کیلوگرم می رسد.

همچنین در سال های مختلف ایران رتبه هشتم تا دهم دنیا را در تولید میوه در اختیار دارد و طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی این تولیدات به 100 کشور جهان صادر می شود.

 امروز پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی  نوشت: معاون اول رییس جمهور، بازدید سر زده ای از میدان میوه و تره بار آزادی داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازدید« مخبر» از میدان میوه و تره بار جرقه ای برای کاهش قیمت در بازار

بازدید« مخبر» از میدان میوه و تره بار جرقه ای برای کاهش قیمت در بازار