مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 08:202021-09-18اقتصادي

سهم 5 درصدی واردات در بازار خودرو/شورای نگهبان طرح ساماندهی خودرو را تأیید می کند؟


طرح مجلس برای ساماندهی صنعت و بازار خودرو در حالی منتظر تأیید شورای نگهبان است که به گفته مجلسی ها، اجرای آن باعث بهبود کیفیت و قیمت خودروهای داخلی و تکمیل نیاز بازار از طریق واردات خودرو خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس هفته پیش مصوبه مربوط به ضوابط واردات خودرو را در قالب طرح ساماندهی خودرو در صحن اصلی مجلس به تصویب رسانند.

بر اساس این طرح، هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و یا خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه و یا از طریق واردات بدون انتقال ارز نسبت به واردات خودرو تمام برقی یا دو نیرویی (هیبریدی) و یا واردات خودروی بنزینی یا گاز سوز با بر چسب انرژی B و بالاتر و یا دارای شاخص ایمنی سه ستاره و یا بالاتر بر اساس گواهی های استاندارد معتبر، معادل ارزش صادراتی خود اقدام کند.

این موضوع در حال حاضر منتظر تایید شورای نگهبان است تا در نهایت برای اجرا به دولت ابلاغ شود.

روح الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد انگیزه مجلس برای تدوین طرح ساماندهی خودرو با بیان اینکه در 15 سال اخیر کمتر از 5 درصد نیاز بازار خودرو کشور از محل واردات تأمین شده است، گفت: با توجه به این آمار، واردات خودرو لطمه ای به خودروسازان وارد نمی کند، بلکه آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم 5 درصدی واردات در بازار خودرو/شورای نگهبان طرح ساماندهی خودرو را تأیید می کند؟

سهم 5 درصدی واردات در بازار خودرو/شورای نگهبان طرح ساماندهی خودرو را تأیید می کند؟