مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 07:102021-09-18پزشكي

شناسایی زودهنگام ویروس های نادر با یک ابزار پیشرفته


محققان دانشگاه مک مستر کانادا در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه ابزار جدیدی شده اند که قادر به اعلام هشدار زودهنگام در مورد حضور ویروس های نادر و ناشناخته موجود در محیط است و می تواند عوامل بیماری زای باکتریایی کشنده که باعث سپسیس می شوند را شناسایی کند.

- محققان دانشگاه "مک مستر" کانادا در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه ابزار جدیدی شده اند که قادر به اعلام هشدار زودهنگام در مورد حضور ویروس های نادر و ناشناخته موجود در محیط است و می تواند عوامل بیماری زای باکتریایی کشنده که باعث سپسیس می شوند را شناسایی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تی ان، سپسیس نوعی التهاب است که سراسر بدن را فرا می گیرد و به دلیل عفونت پیش می آید.

این الگوریتم جدید یک ابزار پیشرفته است که قادر به شناسایی مقادیر کم عوامل بیماری زای شناخته شده و ناشناخته در شرایط مختلف مانند عفونت قابل انتقال از حیوان به انسان مانند کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2 است و می‎تواند بر مخازن سد برای شناسایی حضور عوامل بیماری زای احتمالی نیز نظارت داشته باشد.

تا به امروز بیشتر آزمایشگاه ها علاوه بر اینکه برای انجام این امر به مقدار زیادی نمونه نیاز داشتند بلکه باید زمان زیادی را نیز برای بررسی این کار صرف می کردند که این امر نیز با هزینه بالا این فرایند مرتبط بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی زودهنگام ویروس های نادر با یک ابزار پیشرفته

شناسایی زودهنگام ویروس های نادر با یک ابزار پیشرفته