مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 05:252021-09-18فرهنگي

«شهریار» بی تردید از ستارگان پرفروغ آسمان فضل و فرهنگ ایران است


وزیر ارشاد به مناسبت روز شعر و ادب فارسی نوشت: شهریار بدون تردید یکی از ستارگان پرفروغ آسمان فضل و فرهنگ این سرزمین است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز شعر و ادب فارسی در یادداشتی نوشت: میهن عزیز ما ایران، از دیرباز تا به امروز مهد فرهنگ، هنر و ادب بوده است و ادیبان و شاعران ایران زمین در درازای تاریخ، به سان اخترهای درخشان آسمان پر تلالو تمدن این سرزمینند که با آثار خود، هویت دیرین و پر افتخار ایرانی را قوام و دوام بخشیده اند.

  از همین روی فرهنگ غنی این مرزوبوم، مرهون خلق چنین آثار درخوری است که ایران را در همه فراز و نشیب های تاریخی، از گزند تهدیدها و هجمه های فرهنگی مصون و محفوظ داشته است.

  در میان آثار گونه گون بزرگان فرهنگ و ادب ما، توصیه به اخلاق و رهنمون ساختن انسان به زیست اخلاقی و گام برداشتن در مسیر تعالی روح با بهره گیری از سجایای اخلاقی و دوری جستن از رذائل، سخن مشترک ایشان در همه ازمنه و اعصار بوده است.

  از سوی دیگر فکرت و حرکت بر مبنای عقلانیت، گفتار مشترکی است که در متون ادبی به جای مانده از گذشتگان، انسان را به تامل و تفکر در جهان هستی دعوت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«شهریار» بی تردید از ستارگان پرفروغ آسمان فضل و فرهنگ ایران است

«شهریار» بی تردید از ستارگان پرفروغ آسمان فضل و فرهنگ ایران است