مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 04:252021-09-18اقتصادي

این خبرها آمار خودکشی را افزایش می دهد/ واقعیت های فراموش شده از پدیده خودکشی


فقط کافی است در گوشه ای از این سرزمین اتفاق تلخی بیفتد.

مثلا نوجوانی دست به خودکشی بزند، آن وقت است که رسانه های آن طرف آبی، عامدانه تا چند روز این اتفاق را با تیترهای جنجالی پوشش می دهند.

- گروه جامعه خبرگزاری فارس؛ در روز جهانی خودکشی گزارش های مختلفی منتشر شد از بایدها و نبایدها و بررسی علل و عواملی که درنتیجه آن آمار خودکشی در جامعه ای افزایش یا کاهش پیدا می کند.

اما در این میان هیچ اشاره ای به یکی از مهم ترین عواملی که منجر به ترویج افکار خودکشی در جامعه می شود نشد و نقش مهم و اساسی رسانه مغفول ماند.

درحالی که روانشناسان و متخصصان علوم رفتاری معتقدند با توسعه فضای مجازی این رسانه است که نبض احساس امنیت روانی جامعه را در دست گرفته و هر خبر و گزارشی که بدون در نظر گرفتن پروتکل های خاص بهداشت روانی منتشر می شود، مثل تیری رهاشده از چله می تواند مرزهای احساس امنیت روانی در ذهن آحاد جامعه را جابه جا کند.

 این درست همان کاری است که رسانه های معاند از بی بی سی و اینترنشنال تا من و تو عامدانه در انتشار اخبار و اتفاقات تلخ مربوط به ایران انجام می دهند و هیچ یک از پروتکل های جهانی در انتشار اخبار مربوط به خودکشی و یا آسیب های اجتماعی را در نظر نمی گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این خبرها آمار خودکشی را افزایش می دهد/ واقعیت های فراموش شده از پدیده خودکشی

این خبرها آمار خودکشی را افزایش می دهد/ واقعیت های فراموش شده از پدیده خودکشی