مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 02:502021-09-17اقتصادي

معافیت گمرکی ماشین آلات مستعمل بیش از 2 برابر شد


تعداد ماشین آلات و ماشین آلات مستعمل مشمول معافیت گمرکی در سه ماهه امسال به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت و 173.

2 درصد افزایش داشته است.

- تعداد ماشین آلات و ماشین آلات مستعمل مشمول معافیت گمرکی در سه ماهه امسال به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت و 173.

2 درصد افزایش داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس ماده 119 قانون امور گمرکی و تفاهم نامه بین گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، واحدهای تولیدی مجاز می توانند در صورت تایید عدم ساخت داخل از معافیت حقوق ورودی ماشین آلات استفاده کرده و در حداقل زمان ممکن ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید خود را از گمرک ترخیص کنند.

البته براساس تعهدی که متقاضی ارائه می کند، باید ماشین آلات و مواد اولیه وارداتی را در محل واحد صنعتی موضوع پروانه نصب کند.

این در حالی است که انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا) سال گذشته گفته بود بسیاری از شرکت ها بر اساس یکی از بندهای قانون امور گمرکی و بدون پرداخت حقوق ورودی و مالیات بر ارزش افزوده، ماشین آلاتی که در داخل ساخته می شود را هم به کشور وارد می کنند.

در این میان جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می دهد که این روند همچنان ادامه دارد و در سه ماهه امسال 726 فقره مجوز برای ماشین آلات و 194 ماشین آلات مستعمل مشمول معافیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معافیت گمرکی ماشین آلات مستعمل بیش از 2 برابر شد

معافیت گمرکی ماشین آلات مستعمل بیش از 2 برابر شد