مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 00:502021-09-17بين الملل

وزیردفاع آمریکا به حمله پهپادی اشتباه در افغانستان اعتراف کرد


وزیر دفاع آمریکا به حمله اشتباهی در افغانستان اعتراف کرده و اذعان داشته حمله ای که به عنوان مقابله با داعش صورت گرفت، باعث کشته شدن 10 تن، از جمله هفت کودک شد.

- به نقل از آسوشیتدپرس، لوید آستین ، وزیر دفاع آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که از سوی فرمانده سنتکام در جریان تحقیقات مربوط به حمله پهپادی 29 اوت در کابل قرار گرفته و اعلام کرد که این حمله به اشتباه انجام شد و باعث کشته شدن 10 تن، از جمله هفت کودک شد.

لوید آستین در این بیانیه اعتراف کرد: ما حالا می دانیم که هیچ ارتباطی بین کشته شدگان و داعش خراسان وجود ندارد و فعالیت های فردی بنام احمدی در آن روز به طور کامل بی خطر بوده و هیچ ارتباطی به خطری که نیروهای ما را تهدید می کرد، نداشته است.

آقای احمدی یک قربانی مانند دیگر قربانیانی است که به شکلی غم انگیز کشته شدند.

پیش از اعتراف وزیر دفاع آمریکا به حمله اشتباهی در افغانستان، فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا تایید کرده بود که حمله اخیر پهپادهای این کشور در کابل در جریان خروج از افغانستان در واقع منجر به کشته شدن یکی از کارمندان امداد و 9 نفر از اعضای خانواده وی شده است.

منابع مرتبط با اعلام این گزارش، همچنین اعلام کرده اند که کنث مک کنزی ، فرمانده مرکزی آمریکا در منطقه نیز اذعان داشته که در حمله پهپادهای آمریکایی هیچ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیردفاع آمریکا به حمله پهپادی اشتباه در افغانستان اعتراف کرد

وزیردفاع آمریکا به حمله پهپادی اشتباه در افغانستان اعتراف کرد