مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 شهریور 1400 ساعت 23:502021-09-17بين الملل

وعده بلینکن به اسراییل برای کمک به پیشبرد روند سازش


آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در نشست مجازی به مناسبت سالگرد روند سازش رژیم اسراییل با برخی کشور های عربی، وعده داد که به این رژیم در این روند کمک خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، بلینکن روز جمعه به وقت محلی با حضور در نشست مجازی با مقامات امارات، اسراییل، مراکش و بحرین در توضیح اقدامات دولت بایدن مدعی شد: ما به تقویت روابط فزاینده اسراییل با بحرین، مراکش، امارات متحده عربی و همچنین با سودان که توافقنامه ابراهیم (سازش) را امضا کرده و کوزوو که روابط خود را با اسراییل در ابتدای سال برقرار کرد، کمک خواهیم کرد.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا با تشریح اقدام اول مبنی بر کمک به تقویت روابط کشور ها با رژیم اسراییل، افزود در اقدام دوم، برای تعمیق روابط دیرینه اسراییل با مصر و اردن که شرکای حیاتی برای ایالات متحده، اسراییل و فلسطین به حساب می آیند، تلاش خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد در اقدام سوم کشور های بیشتری را تشویق می کنیم تا از مسیر امارات، بحرین و مراکش پیروی کنند.

ما می خواهیم حلقه دیپلماسی مسالمت آمیز را گسترش دهیم، زیرا به نفع کشور های منطقه و جهان است که مانند هر کشور دیگری با اسراییل رفتار کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وعده بلینکن به اسراییل برای کمک به پیشبرد روند سازش

وعده بلینکن به اسراییل برای کمک به پیشبرد روند سازش