مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 شهریور 1400 ساعت 19:152021-09-17اقتصادي

ساعت فوق دقیقی که می تواند به شناسایی ماده تاریک کمک کند


یک ساعت فوق دقیق جدید که طی 15 میلیارد سال حتی یک ثانیه هم عقب نمی ماند، می تواند به دانشمندان در شکار ماده تاریک کمک کند.

- ساعت فوق دقیقی که می تواند به شناسایی "ماده تاریک" کمک کند یک ساعت فوق دقیق جدید که طی 15 میلیارد سال حتی یک ثانیه هم عقب نمی ماند، می تواند به دانشمندان در شکار "ماده تاریک" کمک کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، یک ساعت جدید که دقت زمان سنجی آن 1000 برابر افزایش یافته، ممکن است به دانشمندان این امکان را بدهد که کیهان را به شکلی مطالعه و کاوش کنند که تاکنون میسر نبوده و به آنها اجازه می دهد امواج گرانشی را کشف کرده، ماده تاریک را شکار کرده و آزمایشات دقیقی روی اصول پایه طبیعت انجام دهند.

این ساعت آنقدر دقیق است که اگر 30 میلیارد سال که بیش از دو برابر عمر جهان ماست، کار کند، کمتر از یک ثانیه عقب می ماند.

هیده توشی کاتوری از دانشگاه توکیو و جون یه از دانشگاه کلرادو بولدر دو فیزیکدان مستقلی هستند که این ساعت دقیق موسوم به ساعت شبکه نوری را ساخته اند.

تحقیقات آنها در حال حاضر با 3 میلیون دلار جایزه دستیابی به موفقیت 2022 در فیزیک بنیادی که یکی از جوایز سالانه است که توسط بنیاد دستیابی به موفقیت اهدا می شود و توسط سرگی برین و مارک زاکربرگ و سایرین تأمین مالی می شود، پشتیبانی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساعت فوق دقیقی که می تواند به شناسایی ماده تاریک کمک کند

ساعت فوق دقیقی که می تواند به شناسایی ماده تاریک کمک کند