مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 شهریور 1400 ساعت 15:102021-09-17سياسي

روابط دانشگاه های ایران و تاجیکستان تقویت شود/ عنوان طلبگی را ترجیح می دهم


رییس جمهور کشورمان بر لزوم تقویت بیش از پیش روابط دانشگاه های ایران و تاجیکستان تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی رییس جمهور بعد از ظهر امروز جمعه در ادامه برنامه های سفر به تاجیکستان در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه ملی این کشور حضور یافت.

وی در جمع اساتید و دانشجویان با تاکید بر لزوم تقویت ارتباط بین دانشگاه های تاجیکستان با دانشگاه های کشورمان، خاطرنشان کرد: امروز یکسری کامل از تجهیزات نانوتکنولوژی از سوی ایران به دانشگاه ملی تاجیکستان اهدا شد و زمینه پذیرش دانشجو از تاجیکستان نیز در دانشگاه های ایران کاملا فراهم شده است.

رییس جمهور افزود: دانشگاه های ایران در رشته های فنی و مهندسی، پزشکی و علوم انسانی به پیشرفت های بسیار خوبی در تراز جهانی دست یافته اند و آماده ایم تجربیات خود در این زمینه را در اختیار تاجیکستان و دیگر کشورهای همسایه قرار دهیم.

رییسی همچنین با تشکر از اهدای دکترای افتخاری دانشگاه ملی تاجیکستان به وی گفت: برای بنده عنوان طلبگی حوزه های علمیه بر هر عنوان دیگری برتری دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه منطقه ما مهد علم، فرهنگ و تمدن است، گفت: وقتی تاریخ منطقه را مرور می کنیم به اسامی اندیشمندان، ادیبان، شعرا و نامداران زیادی برخورد می کنیم که مدنیت، فرهن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روابط دانشگاه های ایران و تاجیکستان تقویت شود/ عنوان طلبگی را ترجیح می دهم

روابط دانشگاه های ایران و تاجیکستان تقویت شود/ عنوان طلبگی را ترجیح می دهم