مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 شهریور 1400 ساعت 13:252021-09-17سياسي

تخریب دو مقبره تاریخی در ابرکوه/ طاووس الحرمین که بود؟


تخریب دو مقبره تاریخی طی سال های دور در ابرکوه این شبهه را به وجود آورده که دو شخصیت تاریخی با عنوان طاووس در ابرکوه وجود داشته است.

- ایسنا/یزد تخریب دو مقبره تاریخی طی سال های دور در ابرکوه این شبهه را به وجود آورده که دو شخصیت تاریخی با عنوان طاووس در ابرکوه وجود داشته است.

در سال های نه چندان دور دو بنای تاریخی در شهر ابرکوه که یکی از آن ها به ثبت ملی نیز رسیده بود، در دو زمان مختلف به دلایل گوناگون تخریب شد و اینک در مورد آنها شبهاتی مطرح است.

یکی از آنها مقبره حسن بن کیخسرو و دخترش و دیگری مقبره طاووس الحرمین عارف بوده است.

با گذشت زمان به دلیل در کنار هم قرار داشتن این دو بنا، حسن بن کیخسرو با طاووس یکسان انگاشته شده و این شبهه را ایجاد کرده که دو شخصیت تاریخی با عنوان طاووس در ابرکوه وجود داشته است.

یکی از پژوهشگران حوزه میراث فرهنگی که مطالعات و تحقیقات بسیاری در این زمینه داشته، با بررسی کتاب اصحاب رسّ نوشته حبیب الله فضائلی و همچنین دست نوشته های حسین خاتون آبادی (محقق و پژوهشگر در حدود صد سال قبل) تا حدودی این شبهه را پاسخ گفته و به معرفی شخصیت طاووس الحرمین پرداخته است.

مقبره های تاریخی تخریب شده سیده وحیده عظیمی در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در نزدیکی مسجد امیرالمومنین(ع) فعلی (منطقه معروف به طاووس الحرمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب دو مقبره تاریخی در ابرکوه/ طاووس الحرمین که بود؟

تخریب دو مقبره تاریخی در ابرکوه/ طاووس الحرمین که بود؟