مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 شهریور 1400 ساعت 11:552021-09-17اقتصادي

همگام با افزایش سن کارگران ربات ها جای آنها را می گیرند


نتایج یک تحقیق نشان می دهد، در کشورهایی که شاهد افزایش سن نیروی کار هستیم، ربات ها با سرعت زیادی در حال گرفتن جای نیروی انسانی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، نتایج یک تحقیق نشان می دهد که در کشورهایی که شاهد بالا رفتن سن نیروی کار هستیم، ربات ها با تمام سرعت در حال گرفتن جای نیروی انسانی هستند.

این تحقیق که با مطالعه الگوی جمعیت و وضعیت صنایع 60 کشور انجام شده نشان می دهد، نسبت مستقیمی بین افزایش استفاده از ربات ها در صنایع و بالا رفتن سن نیروی کار در این کشورها وجود دارد.

نتایج این تحقیق نشان داد که بالا رفتن متوسط سن نیروی کار تا 35 درصد بر افزایش استفاده از ربات ها در صنایع اثرگذار بوده و در کشورهایی که شاهد بالاتر بودن نیروی کار با سن بالا بوده ایم، استفاده از ربات ها بیش از دیگر کشورها متداول بوده است.

دارون آسم اوغلو، کارشناس مؤسسه فناوری ماساچوستس که با همکاری پاسگوال رسترپو از دانشگاه بوستن این تحقیق را انجام داده، می گوید افزایش سن نیروی کار یکی از مهمترین عوامل روی آوردن صنایع به استفاده از ربات ها بوده است.

این تحقیق نشان می دهد، برخی کشورها نظیر کره جنوبی و آلمان که با سرعت زیادی شاهد افزایش سن نیروی کار خود هستند، در عین حال یکی از بالاترین میزان رشد استفاده از ربات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همگام با افزایش سن کارگران ربات ها جای آنها را می گیرند

همگام با افزایش سن کارگران ربات ها جای آنها را می گیرند