مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 شهریور 1400 ساعت 09:252021-09-17سياسي

ازبکستان و افغانستان امکانات توسعه تجارت مرزی را بررسی کردند


نمایندگان استان «سرخان دریا» ازبکستان و ولایت «بلخ» افغانستان امکانات توسعه تجارت مرزی و رفع موانع موجود را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نمایندگان استان سرخان دریا ازبکستان و ولایت بلخ افغانستان در چارچوب تحویل محموله کمک بشردوستانه به طرف افغان امکانات توسعه تجارت مرزی و رفع موانع موجود را بررسی کردند.

طرفین در چارچوب این گفت وگوها گسترش همکاری های اقتصادی و بازرگانی، توسعه تجارت مرزی، تداوم فعالیت کمیسیون مشترک کاری متشکل از نمایندگان استان سرخان دریا و ولایت بلخ و همچنین شناسایی و رفع موانع موجود را بررسی کردند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در چارچوب این گفت و گوها به نمایندگی مردم افغانستان به رییس جمهور و مردم ازبکستان به خاطر توجه زیاد، حمایت و همبستگی در این روزهای سخت از این کشور قدردانی کرد.

وی افزود: دولت افغانستان تلاش می کند در کشور امنیت و ثبات را تامین و همکاری را با مردم دوست و برادر ازبک در تمام زمینه ها گسترش و مجموعه طرح های سرمایه گذاری متقابلا سودمند را اجرا کند.

قدرت الله ابوحمزه والی بلخ نیز اظهار داشت: این دو کشور همسایه هستند و بدین دلیل باید روابط تجاری را بیش از پیش توسعه و مسائل گمرکی را حل و فصل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ازبکستان و افغانستان امکانات توسعه تجارت مرزی را بررسی کردند

ازبکستان و افغانستان امکانات توسعه تجارت مرزی را بررسی کردند