مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 شهریور 1400 ساعت 23:352021-09-16بين الملل

افغانستان، محور اصلی نشست پیمان امنیت جمعی


نشست سازمان پیمان امنیت جمعی (سستو) در حالی پشت در های بسته در «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان برگزار شد که بر اساس اعلام رسانه ها وضعیت افغانستان موضوع اصلی این نشست بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا به نقل از پایگاه خبری آسیا پلاس تاجیکستان، نشست سران سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) امروز (پنجشنبه) پشت در های بسته در دوشنبه برگزار شد و گرچه روزنامه نگاران در این نشست حضور نداشتند، اما گزارش دفاتر مطبوعاتی کشور های عضو از جزییات این نشست مشخص شد که وضعیت افغانستان موضوع اصلی این نشست بوده است.

زاس: موضوع اصلی وضعیت افغانستان بوددبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی امروز در بیانیه مطبوعاتی گفت که یکی از موضوعات اصلی امروز نشست سران این سازمان، وضعیت افغانستان است که پس از خروج نیرو های آمریکایی و ناتو به طرز چشمگیری تغییر کرده است.

استانیسلاو زاس افزود: ما عمیقا نگران حمله سریع طالبان و سیطره آن ها بر تقریباً تمام افغانستان از جمله مرز ها و کابل پایتخت آن و تغییر قدرت در این کشور هستیم که تأثیر قابل توجهی بر امنیت جمعی کشور های عضو سستو در آسیای مرکزی داشته است.

به گفته وی، سازمان پیمان امنیت جمعی مجموعه اقدامات عملی را با هدف تضمین امنیت تاجیکستان در صورت تشدید وضعیت مرزی ایجاد کرده است و به همین منظور، همه کشور های عضو ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افغانستان، محور اصلی نشست پیمان امنیت جمعی

افغانستان، محور اصلی نشست پیمان امنیت جمعی