مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 شهریور 1400 ساعت 16:402021-09-16بين الملل

لاوروف: همسایگان افغانستان می توانند به این کشور کمک کنند


وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که کشورهای هم مرز با افغانستان، می توانند ضمن تاثیر بر وضعیت منطقه، به مردم این کشور در مقابله با بحران جنگ بیست ساله آمریکا و ناتو کمک کنند.

- به نقل از تاس، سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در دیدار با همتایان چینی و پاکستانی خود و همچنین نمایندگان وزارت امور خارجه ایران در دوشنبه پایتخت تاجیکستان، گفت که کشورهای همسایه افغانستان می توانند به مردم این کشور در غلبه بر بحران ناشی از سال ها جنگ که توسط آمریکا و ناتو بر آنان تحمیل شده است، کمک کنند.

لاوروف در همین رابطه گفت: ما معتقدیم که کشورهایی که مستقیماً هم مرز با افغانستان هستند، می توانند بر وضعیت منطقه تأثیر بگذارند و همچنین به مردم افغانستان در مقابله با بحران ناشی از جنگ بیست ساله که توسط آمریکا و ناتو ایجاد شده است، کمک کنند.

با بهترین نیات و برای کسب یک نتیجه خوب، ما می توانیم شرایط خارجی مناسبی را ایجاد کنیم تا افغان ها بر آینده خود بدون تهدیدی برای کشورهای همسایه (از منظر تروریسم، قاچاق مواد مخدر و غیره) کنترل و تسلط داشته باشند.

وزیر خارجه روسیه همچنین بر اهمیت توجه چهار کشور به موضوع افغانستان در حاشیه اجلاس SCO (سازمان همکاری شانگهای) تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاوروف: همسایگان افغانستان می توانند به این کشور کمک کنند

لاوروف: همسایگان افغانستان می توانند به این کشور کمک کنند