مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 شهریور 1400 ساعت 08:502021-09-16اقتصادي

پیش بینی برداشت 275 هزار تن سیب و گلابی در خراسان رضوی


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پیش بینی می شود از حدود 21 هزار هکتار سطح زیر کشت محصول سیب و گلابی، بیش از 270 هزار تن محصول برداشت شود.

- به گزارش، محمد میری ظهر پنج شنبه در خصوص میزان تولید سیب و گلابی در خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس آخرین آمار، سطح زیر کشت سیب و گلابی در استان حدود 20 هزار و 800 هکتار است.

وی با بیان این که 15 هزار و 650 هکتار از این میزان محصول سیب و پنج هزار و 150 هکتار محصول گلابی کشت شده است، ادامه داد: پیش بینی می شود در سال جاری بالغ بر 275 هزار تن محصول از باغات سیب و گلابی استان خراسان رضوی برداشت شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به بازار هدف داخلی و خارجی برای محصولات برداشتی در سال جاری، خاطرنشان کرد: شهرستان های مشهد، طرقبه شاندیز، چناران، قوچان و نیشابور، تولید کنندگان عمده این محصول در استان هستند که حدود 85 درصد از تولید استان را به خود اختصاص داده اند.

وی به کیفیت محصولات تولید شده در استان اشاره کرد و گفت: سیب و گلابی تولید شده در این مناطق از باکیفیت ترین محصولات تولیدی کشاورزی کشور است که 30 درصد از محصول تولیدی استان، به کشورهای هدف صادر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 275 هزار تن سیب و گلابی در خراسان رضوی

پیش بینی برداشت 275 هزار تن سیب و گلابی در خراسان رضوی