مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 11:052021-09-15بين الملل

ارتش و کمیته های مردمی یمن در یک قدمی چاههای نفتی استان شبوه


قبائل همسو با ائتلاف سعودی در استان شبوه در نامه ای به مقامات دولت منصورهادی درباره نزدیک شدن نیروهای ارتش و کمیته های مردمی به چاههای نفتی این استان هشدار دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری وابسته به دولت منصور هادی در انصارالله یمن با حرکت از مرزهای استان مأرب وارد استان شبوه شده و پس از تسلط بر چهار منطقه راهبردی خود را به مناطق نفتی نزدیک کرده اند.

در پی این تحول میدانی، شبه نظامیان حزب الاصلاح همسو با دولت مستعفی یمن قصد دارند نیروهای بیشتری برای حفاظت از چاههای نفتی به شهرستان بیحان اعزام کنند که این مسأله با واکنش قبائل این منطقه مواجه شده است.

بزرگان قبائل بلحارث در شهرستان بیحان که ظاهرا همسو با ائتلاف سعودی هستند (اما گویا در پشت صحنه با حوثی ها هماهنگ شده اند)، در نامه ای به استاندار و وزیر نفت دولت منصور هادی از اینکه این منطقه نفتی صحنه درگیری های شدید شود، ابراز نگرانی کرده و خواستار عدم اعزام نیرو شده اند.

آن ها به مقامات دولت هادی وعده داده اند که خود توانایی حفاظت از چاههای نفتی را دارند.

نیروهای ارتش و انصارالله در هفته های گذشته کنترل مناطق الوصیل ، البدیع ، الرکب و وادی النحر که فقط چند کیلومتر با چاههای نفتی منطقه بیحان فاصله دارد را به دست گرفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتش و کمیته های مردمی یمن در یک قدمی چاههای نفتی استان شبوه

ارتش و کمیته های مردمی یمن در یک قدمی چاههای نفتی استان شبوه