مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 10:402021-09-15سياسي

آیت الله مرتضوی: آیت الله العظمی صانعی فقهی است که قدرش ناشناخته ماند


آیت الله سید ضیاء مرتضوی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، گفت: آیت الله صانعی در موضوعِ خطاباتی که به عدالت فرمان می دهد و یا از ظلم باز می دارد و ظلم را از خداوند نفی می کند، - به مناسبت نخستین سالگرد رحلت آیت الله العظمی صانعی، مؤسسه مفتاح کرامت نشستی با عنوان آیت الله صانعی و بکارگیری اصل عدالت در استنباط برگزار کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار جماران، آیت الله سید ضیاء مرتضوی در این مراسم با بیان اینکه آیت الله العظمی صانعی فقهی است که قدرش ناشناخته ماند، گفت: در مسأله عدالت اجتماعی، یکی به حق واقعی خود می رسد و دیگری از آن محروم می شود.

اسلام آمده و دستورهای خود را به شکلی تنظیم کرده که هر حقی به ذی حق برسد؛ یعنی اسلام دستورهای خود را مطابق عدل و عدالت یعنی اعطاء کل ذی حق حقه، تنظیم کرد.

در واقع، حق و عدالت امری است که با صرف نظر از دستور اسلام به آن، باز حقیقتی بود و حقیقت بودنش از میان نمی رفت.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: اگر می بینیم یک فتوا و استنباط، موجب تقویت مناسباتی ظالمانه در جامعه می شود، نشان می دهد این حکم، حکمی نیست که از مسیر عدالت تشریعی خداوند گذشته باشد.

این بدان معنا نیست که احکام، بدون ارتباط با مصالح و مفاسد نفس الامری و به صورت گستره ای از سوی خدای تبارک و تعالی، جعل شده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله مرتضوی: آیت الله العظمی صانعی فقهی است که قدرش ناشناخته ماند

آیت الله مرتضوی: آیت الله العظمی صانعی فقهی است که قدرش ناشناخته ماند