مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 شهریور 1400 ساعت 23:352021-09-14پزشكي

تحقیق جدید: استرس خطر حمله قلبی را 90 درصد افزایش می دهد


نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد استرس با خطر بیشتر فشار خون بالا و مشکلات قلبی مرتبط است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی میل، نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد استرس با خطر بیشتر فشار خون بالا و مشکلات قلبی مرتبط است.

محققان  به مدت یک دهه 400 نفر را در آمریکا برای نظارت بر سطح هورمون استرس تحت بررسی قرار دادند و دریافتند، هر بار که سطح هورمون استرس دو برابر می شود، خطر  ابتلا به فشار خون بالا و مشکلات قلبی 30 درصد و خطر حوادث قلبی عروقی از جمله حمله قلبی یا بیماری قلبی 90 درصد افزایش می یابد.

کارشناسان می گویند: واکنش افراد به استرس بر فشار خون تأثیر می گذارد.

زمانی که افراد در شرایط استرس زا قرار می گیرند، بدن هورمون های زیادی تولید می کند، این هورمون ها باعث می شوند فشار خون  به طور موقت افزایش یابد و ضربان قلب سریع تر شود و رگ های خونی باریک شود.

استرس از طریق افزایش فشار خون مکرر و همچنین با تحریک سیستم عصبی می تواند باعث ایجاد مقادیر زیادی هورمون های مهارکننده عروق و فشار خون شود که باعث افزایش فشار خون می شود.

فشار خون بالا  همچنین خطر حمله قلبی، سکته مغزی یا بیماری کلیوی را افزایش می دهد؛ یک مطالعه دیگر نشان می دهد افرادی که تحت استرس طولانی مدت هستند به طور قابل توجهی بیشتر در معرض فش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقیق جدید: استرس خطر حمله قلبی را 90 درصد افزایش می دهد

تحقیق جدید: استرس خطر حمله قلبی را 90 درصد افزایش می دهد