مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 شهریور 1400 ساعت 10:002021-09-14سياسي

ضرورت تغییر الگوی کشت و ترویج آبیاری نوین در پیشوا


فرماندار پیشوا با تاکید بر ترویج آبیاری نوین گفت: هر چقدر که تغییر الگوی کشت با تعلل بیشتری انجام شود، ضرر و زیان بیشتری نیز متوجه کشاورزان منطقه خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از پیشوا، حسین عباسی فرماندار شهرستان پیشوا ظهر امروز در نشست شورای کشاورزی این شهرستان، اظهارکرد: به دلیل وسعت و سابقه کشاورزی در پیشوا و نقش این حوزه در تولید و اشتغال، جلسات شورای کشاورزی از جلسات مهم شهرستان محسوب شده که به طور مستمر باید برگزار شود و اعضا اهتمام ویژه ای برای حضور در جلسات و پیگیری مصوبات داشته باشند.

وی گفت: نمی توان به حوزه کشاورزی توجه کرد ولی نسبت به الزامات آن بی اهمیت بود؛ یکی از الزامات امروز کشاورزی، استفاده از تکنولوژی و ابزارهای نوین برای کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری است.

فرماندار پیشوا افزود: آب، یک موضوع حیاتی در حوزه کشاورزی است و به دلیل خطاهایی که طی سالهای متمادی در این باره صورت گرفته، عمق چاه ها برای برداشت از آب های زیرزمینی افزایش یافته و مخاطراتی همچنین فرونشست را ایجاد کرده است.

عباسی بیان کرد: بحران فرونشست، یک موضوع فرا منطقه ای است که فقط در حوزه اختیارات شهرستان نیست بلکه قابلیت ورود مدیران ملی و حتی مجلس شورای اسلامی را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تغییر الگوی کشت و ترویج آبیاری نوین در پیشوا

ضرورت تغییر الگوی کشت و ترویج آبیاری نوین در پیشوا