مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 شهریور 1400 ساعت 02:552021-09-13اجتماعي

از آیات قرآن تا شام آخر؛ شاهکاری که بر دار قالی ریشه می دواند


تابلوفرش، هنری آمیخته با نخ های ابریشمی است که در پایتخت تابلوفرش ایران اوج گرفته و از آیات قرآن کریم و طبیعت زیبای ایران تا شاهکارهای هنری جهان مانند مونالیزا و شام آخر داوینچی، - ایسنا/آذربایجان شرقی تابلوفرش، هنری آمیخته با نخ های ابریشمی است که در پایتخت تابلوفرش ایران اوج گرفته و از آیات قرآن کریم و طبیعت زیبای ایران تا شاهکارهای هنری جهان مانند مونالیزا و شام آخر داوینچی، دسته گل های هلندی و میهمانی های فرانسوی را بر دار قالی به تصویر می کشد.

وقتی صحبت از فرش شود، اولین محلی که می توان برای خرید این هنر تصور کرد، تبریز است.

اما در مسافتی اندک از این شهر، مردمانی هم هستند که از سالیان دور در همین نقطه ی کشور، هنری را آغاز کرده و رمزو رازهای هنر دست پدران خود را از نسلی به نسل دیگر انتقال می دهند.

تابلوفرش ایرانی که به جرئت می توان گفت حجم عظیمی از تولید آن به دست سردرودی ها انجام می گیرد، با تصاویر حیرت انگیز و رنگ های بی نظیر نخ های ابریشمی، چراغ بازارهای فرش را روشن کرده و جلوه دیگری از هنر دست آذربایجان را نمایان می سازد.

شهر سردرود، خواستگاه تابلوفرش ایرانی است که نام و آوازه آن در اوراسیا پیچیده و هنر دست زنان و مردان این خطه را به وسیله ی یک فرش تنیده در بطن قاب چوبی، به منازل آن سوی مرزها می کشاند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از آیات قرآن تا شام آخر؛ شاهکاری که بر دار قالی ریشه می دواند

از آیات قرآن تا شام آخر؛ شاهکاری که بر دار قالی ریشه می دواند