مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 شهریور 1400 ساعت 13:252021-09-13سياسي

علی عسکری: برنامه سازان خود را ملزم به پاسداشت زبان فارسی بدانند


رییس سازمان صداوسیما با تاکید بر پاسداری از زبان فارسی گفت: برنامه سازان تلویزیون و رادیو در گفتار و نوشتار، خود را ملزم به پاسداشت زبان فارسی بدانند.

- رییس سازمان صداوسیما با تاکید بر پاسداری از زبان فارسی گفت: برنامه سازان تلویزیون و رادیو در گفتار و نوشتار، خود را ملزم به پاسداشت زبان فارسی بدانند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان صداوسیما، سامانه آموزش وب محور زبان فارسی مینا با هدف پاسداشت زبان و ادبیات فارسی با حضور عبدالعلی علی عسکری، رییس صداوسیما و غلامعلی حدادعادل، رییس بنیاد سعدی در بنیاد سعدی رونمایی شد.

علی عسکری در این مراسم با اشاره به اهمیت آموزش زبان و ادبیات فارسی خاطرنشان کرد: آموزش زبان فارسی موضوعی ملی است که فراتر از مرزها باید به آن توجه کرد.

زبان فارسی برآمده از تمدن کهن ایران است و یک دستاورد و سرمایه برای شکل دهی به تمدن جدید ایران اسلامی محسوب می شود.

وی همچنین با بیان اینکه ملت ایران، ملتی تمدن ساز بوده است و زبان فارسی به عنوان زبان انقلاب می تواند یکی از ارکان این تمدن سازی باشد، تصریح کرد: باعث خرسندی است که فرهیخته ای مانند دکتر حدادعادل در زمانه ای که این زبان از هر سو مورد تهدید است، در بنیاد سعدی حضور دارد و برای گسترش آن در خارج از مرزها تلاش می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علی عسکری: برنامه سازان خود را ملزم به پاسداشت زبان فارسی بدانند

علی عسکری: برنامه سازان خود را ملزم به پاسداشت زبان فارسی بدانند