مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 شهریور 1400 ساعت 06:202021-09-13اقتصادي

کاروانسری خندق شهر کرمانشاه بازسازی می شود


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه از تلاش برای بازسازی کاروانسرای تخریب شده خندق شهر کرمانشاه خبر داد.

  - ایسنا/کرمانشاه معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه از تلاش برای بازسازی کاروانسرای تخریب شده خندق شهر کرمانشاه خبر داد.

  کیومرث اعظمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به قدمت 200 ساله بازار سنتی کرمانشاه، اظهارکرد: در بازار قدیمی کرمانشاه حدود 18 راسته بازار داریم که در گذشته بصورت یک بازار به هم متصل بود، اما طی دهه های گذشته به دلیل خیابان سازی صورت گرفته به چند قسمت تبدیل شده است.

وی افزود: از دهه 70 به دلیل فرسودگی این بازار چهار فصل مرمت روی راسته بازارهای درطویله قشون، زرگرها، آهنگرها و چال حسن خان انجام شد.

معاون میراث فرهنگی اضافه کرد: در آخرین مرحله مرمت و بازسازی بازار که در راسته بازار چال حسن خان انجام گرفت، در قسمت انتهایی بازار منتهی به خیابان تازه تاسیس آیت الله زرندی اقدامات جدیدی را برای ایجاد یک پوسته(دیواره متناسب با بافت تاریخی بازار) در دستور کار قرار دادیم که نمای زیبایی داشته باشد.

وی ادامه داد: سال 1397 برای این بخش از بازار حدود 700 میلیون میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شد که با آن بخشی از پوسته جدید بازار را ایجاد کردیم، ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاروانسری خندق شهر کرمانشاه بازسازی می شود

کاروانسری خندق شهر کرمانشاه بازسازی می شود