مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 14:002021-09-12اقتصادي

شاخص بورس به 2 میلیون واحد می رسد؟


عمده دلایلی که می تواند بازار سرمایه را به شاخص کل 2 میلیون واحد برساند، افزایش قیمت دلار و سیاست های پولی و مالی دولت جدید در تنظیم تورم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، با توجه به منفی های اخیر بورس آیا رسیدن به شاخص کل دو میلیون واحدی آرزویی دست نیافتنی است؟ اگر قرار به رسیدن بورس به شاخص کل دو میلیون واحدی باشد، چه مقدار تا رسیدن به این شاخص فاصله داریم؟ و چه عواملی در رسیدن شاخص کل به این تراز نقش آفرینی می کنند؟ برای پاسخ به این پرسش ها به گفت و گو با کارشناسان حوزه بورس پرداختیم: احمد جان جان کارشناس بازار سرمایه در رابطه با شاخص کل دو میلیون واحدی گفت: در حال حاضر صحبت در مورد شاخص دو میلیون واحدی زود است، ولی در کل وضعیت بازار سرمایه با توجه به داده های های پولی و مالی، کسری بودجه و نقدینگی به صورتی است که تا پایان امسال شاخص یک میلیون و 800 هزار واحد تا دو میلیون واحد را مشاهده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اما در کوتاه مدت و در شرایط فعلی، به نظرمی آید که شاخص کل بورس تا محدوده یک میلیون و 400 هزار واحد کاهش پیدا کند.

خیز شاخص در صورت چشم انداز مثبت دلار این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با قیمت دلار و ارتباط آن با بورس، بیان کرد: همیشه شاهد همبستگی شدید قیمت ارز و بازار سهام بوده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاخص بورس به 2 میلیون واحد می رسد؟

شاخص بورس به 2 میلیون واحد می رسد؟