مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 08:502021-09-12اقتصادي

کتاب «مرگ های ناامیدی» به چاپ دوم رسید


​چاپ دوم کتاب «مرگ های نااُمیدی» تألیف آن کیس و آنگس دیتون با ترجمه پرناز طالبی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

- ، مرگ های نااُمیدی پدیده ای عجیب اما رایج در جامعه آمریکایی سرمایه داری است.

این مرگ ها که به مرگ های ناشی از خودکشی، مصرف بیش از حد مواد مخدر و الکل اطلاق می شود، در دهه های اخیر در میان طبقه کارگر آمریکا رشدی پیوسته داشته است.

این کتاب که توسط آن کیس و آنگس دیتون، دو اقتصاددان برجسته آمریکایی، نوشته شده است نشان می دهد چگونه کاستی های این نظام منجر به از بین رفتن مشاغل، افول سطح زندگی این طبقه و ارزش های آن و به تبع آن منجر به زوال زندگی افراد می گردد.

نویسندگان این کتاب به مجموعه عوامل اقتصادی و اجتماعی که این شرایط را رقم زده و زندگی را برای طبقه کارگر میانسال سفیدپوست دشوارتر کرده، پرداخته اند.

نابرابری، شهرنشینی، شکاف آموزش و تحصیلات و نظام بهداشت گران قیمت اما ناکافی از جمله عواملی هستند که به آنها به عنوان عوامل موثر در افزایش نرخ مرگ و میر در این قشر توجه شده است.

مرگ های نااُمیدی نشان می دهد این شرایط چگونه منجر به تضعیف جایگاه نیروی کار و افزایش قدرت شرکت های بزرگ شده و جریان ثروت را از اقشار کم درآمد به سوی طبقه ثروتمند جاری کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «مرگ های ناامیدی» به چاپ دوم رسید

کتاب «مرگ های ناامیدی» به چاپ دوم رسید