مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 07:302021-09-12اقتصادي

پیش بینی برداشت 135 هزار تُن چغندرقند در اسدآباد


مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد از پیش بینی برداشت 135 هزار تن محصول چغندرقند از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/همدان مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد از پیش بینی برداشت 135 هزار تن محصول چغندرقند از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

محمد کرم مرادی در گفت و گو با ایسنا،اظهار کرد: سطح زیر کشت امسال چغندر قند شهرستان بیش از 2530 هکتار بوده که به صورت متوسط از هر هکتار کشت برداشت 55 تن محصول توسط چغندرکاران اسدآبادی پیش بینی می شود.

وی تعهد امسال شهرستان در بحث کشت چغندر را 2100 هکتار برشمرد و گفت:با توجه به مقرون به صرفه بودن این محصول استراتژیک چغندرکاران اسدآبادی با 430 هکتار مازاد تعهد افزایش کشت داشته اند .

مرادی با بیان اینکه پیش بینی می شود میزان تولید محصول چغندر قند امسال شهرستان نسبت به سال گذشته دارای 25 هزار تن افزایش باشد ، خاطرنشان کرد: شهرستان اسدآباد دارای 750 چغندرکار بوده که بیشترین سطح زیر کشت چغندر سهرستان در دشت افشار و در وندرآباد و یوسف آباد متمرکز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد با اشاره به اینکه 90 درصد اراضی چغندر شهرستان مجهز به سیستم بارانی است ادامه داد:در سال جاری کشت چغندر قند شهرستان به صورت کشت بذر مستقیم بوده و به دلیل هزینه های بالا چغندکاران کشت نشایی نداشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 135 هزار تُن چغندرقند در اسدآباد

پیش بینی برداشت 135 هزار تُن چغندرقند در اسدآباد