مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 13:102021-09-11اقتصادي

چه شد که به جای باران واکسن کرونا، سیل واکسن خارجی از راه رسید؟


در شرایطی که روند ورود واکسن کرونا به کشورمان تا ماه های اخیر به شکل قطره چکانی و به شدت کند پیش می رفت، حالا شاهد واردات انبوه واکسن کرونا به کشورمان هستیم تا جایی که وزیر بهداشت در توصیف شرایط، - البته خرید واکسن از محل این سازوکار سازمان بهداشت جهانی در دولت قبل به انجام رسیده، اما به هر تقدیر، حجم بزرگتر واردات واکسن های خریداری شده در دولت فعلی محقق شده است.

نکته ای که حکایت از حرکت سازمان بهداشت جهانی در مسیر عمل به تعهداتش دارد و چه بسا افزوده شدن واکسن سینوفارم چین به سبد کوواکس هم در آن سهم زیادی داشته باشد.

البته نقش چینی ها در روانه شدن سیل اخیر به کشورمان بیش از این هاست به ویژه اگر بدانیم بخشی از واردات اخیر واکسن به کشورمان مرهون دایرشدن خط تولید واکسن سینوفارم در امارات متحده عربی است که هاب تولید و توزیع این واکسن در منطقه و مناطقی دیگر از کره خاکی شده است.

رویدادی که شاید منظور وزیر بهداشت از تامین واکسن از جایی که فکرش را نمی کردیم، اشاره به آن باشد.

سوای این، افزایش چشمگیر واردات از چین را هم باید مدنظر قرار داد که بی شک محصول رایزنی ها و تلاش های دولت سیزدهم است، به گونه ای که اخیرا محموله هایی شامل 5 میلیون دوز از این کشور وارد می کنیم که آخریش پنج شنبه هفته قبل از راه رسیده و گفته می شود که فردا یا پس فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه شد که به جای باران واکسن کرونا، سیل واکسن خارجی از راه رسید؟

چه شد که به جای باران واکسن کرونا، سیل واکسن خارجی از راه رسید؟