مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 10:302021-09-11پزشكي

قارچ سیاه به کدام بیماران آسیب بیشتری می رساند؟


متخصص بیماری های داخلی و عضو کمیته موکورمایکوزیس (بیماری قارچ سیاه) مستقر در بیمارستان شهید صدوقی یزد گفت: بیماری قارچ سیاه در افرادی که ایمنی بدنشان ضعیف است مانند بیماران دیابتی یا بیمارانی که دچار ضعف ایمنی بدن هستند بروز می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، ایرنا نوشت: دکتر مریم دهقان روز شنبه افزود: بیماری قارچ سیاه ارتباطی با بیماری کووید 19 ندارد و این گونه نیست که این بیماری به واسطه کرونا ایجاد شده باشد.

وی تصریح کرد: ابتلای برخی از کرونایی ها به این بیماری ناشی از ضعف سیستم ایمنی بدن به واسطه مصرف برخی از داروهایی مانند کورتون که ناگزیر به تجویز آن هستیم، عدم تغذیه مناسب یا عدم کنترل قند خون در طول ایام ابتلا به کرونا است.

این متخصص بیماری های داخلی با بیان اینکه قارچ سیاه با نام علمی موکورمایکوزیس شناخته می شود، یادآور شد: شرط اساسی درمان بیماری قارچ سیاه این است که بیمار به محض مشاهده کوچکترین علائم این بیماری یا حتی شک نسبت به این بیماری به پزشک مراجعه کند تا تحت معالجه قرار گیرد.

به گفته وی در صورت مراجعه دیرهنگام، سینوس های بیمار گرفته و حفره چشم درگیر می شود و حتی درگیری مغزی ایجاد شده و علی رغم کارهای درمانی و جراحی توسط متخصصان چشم، گوش و حلق، باز هم احتمال مرگ و میر خیلی بالاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قارچ سیاه به کدام بیماران آسیب بیشتری می رساند؟

قارچ سیاه به کدام بیماران آسیب بیشتری می رساند؟