مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 09:552021-09-11اقتصادي

«زلزله خاموش» در آران و بیدگل/میزان فرونشست سالانه زمین 8 تا 14 سانتیمتر است


تغییر اقلیم همراه با کاهش بارش ها و بروز خشکسالی گسترده و به تبع آن پایین رفتن بیش از حد سطح آب های زیرزمینی، - ، اسماعیل بایبوردی بعدازظهر شنبه در نشست کمیته بحران آران و بیدگل، فرونشست زمین در شهرستان آران و بیدگل را زلزله خاموش نام برد و اظهار داشت: مهمترین علت این رخداد، بهره برداری غیراصولی و بیش از میزان تغذیه آبخوان است.

وی با بیان اینکه میزان فرونشست سالانه در این شهرستان را از 8 تا 14 سانتیمتر است، افزود: میزان فرونشست زمین در سفیدشهر و نوش آباد بین 10 تا 11 سانتی متر و ابوزیدآباد بین 12 تا 14 سانتی متر بوده است.

کاهش 81 درصدی بارش های امسال نسبت به سال گذشته فرماندار شهرستان آران و بیدگل با اشاره به کاهش 81 درصدی بارش های امسال نسبت به سال گذشته گفت: خشکسالی و مدیریت غیرهوشمند و نادرست منابع آبی، زمینه فرونشست زمین را فراهم کرده است.

بایبوردی اضافه کرد: تخریب سفره های آب زیرزمینی و عدم امکان ذخیره طبیعی آب در آبخوان، ادخال آب شور و شیرین، تغییر شکل شبکه آبراهه ها به دلیل تغییر شیب، آسیب به شریان های حیاتی شهرها مثل پل ها، راه ها، خطوط راه آهن، مجاری فاضلاب ها، خسارت به سازه های شهری و مسکونی، خرابی پوشش چاه ها، خسارت جدی و جبران ناشدنی به نواحی صنعتی و کشاورزی و ایجاد شکاف زمین در ارتباط با فرونشست از جمله خسارات ناشی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«زلزله خاموش» در آران و بیدگل/میزان فرونشست سالانه زمین 8 تا 14 سانتیمتر است

«زلزله خاموش» در آران و بیدگل/میزان فرونشست سالانه زمین 8 تا 14 سانتیمتر است