مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 03:452021-09-11اقتصادي

انگور دیم مریوان، طلای سیاه کردستان/ پیش بینی برداشت 126 هزار تن انگور در استان


زاهد حاجی میرزایی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به اینکه سطح زیر کشت انگور (ره شه) در باغات استان 17 هزار هکتار است، اظهار کرد: سالانه 126 هزار تن  انگور در استان تولید و برداشت می شود.

مدیر امور باغات سازمان جهاد کشاورزی کردستان میزان کشت انگور (ره شه) استان در کشت دیم 13 هزار هکتار و در کشت آبی پنج هزار تن ذکر کرد و گفت: پیش بینی شده امسال 126 هزار تن انگور (ره شه) در کردستان برداشت شود.

وی اظهار کرد: ارقام غالب انگور در کشت دیم ، ره شه، خوشه و در کشت آبی شامل کشمشی قرمز و سفید، عسکری، فخری و یاقوتی است.

مدیر امور باغات سازمان جهاد کشاورزی کردستان متوسط عملکرد تولید انگور سیاه دیم را 7،5 تن در هکتار و در کشت آبی 12،8 تن در هکتار ذکر کرد.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه شهرستان مریوان از حیث تولید و برداشت انگور (ره شه) دیم جایگاه نخست اول استان را به خود اختصاص داده است اظهار کرد: پس از آن شهرستان های سروآباد و بانه و در کشت آبی شهرستان های سنندج، بیجار و ارگانیک و بدون استفاده از کود و سموم و بیشتر به صورت تولید و از دهه نخست شهریور برداشت آن آغاز می شود.

انگور سیاه به گونه های مختلف از جمله تازه خوری، آب انگور، شربت و دوشاب مصرف می شود و در صنایع تخمیری بعنوان یکی از شاخصه های پر اهمیت محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگور دیم مریوان، طلای سیاه کردستان/ پیش بینی برداشت 126 هزار تن انگور در استان

انگور دیم مریوان، طلای سیاه کردستان/ پیش بینی برداشت 126 هزار تن انگور در استان