مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 شهریور 1400 ساعت 11:302021-09-09اقتصادي

پیش بینی تولید 1.2 میلیون تن سیب درختی از باغات آذربایجان غربی


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به آغاز برداشت محصول سیب درختی در استان، از پیش بینی تولید یک میلیون و 270 هزار تن سیب درختی از باغات استان در سال جاری خبر داد.

- ، اکبر کرامتی ظهر پنجشنبه در جلسه ای که به منظور بررسی ساماندهی و نظارت بر خرید و فروش محصول سیب صنعتی استان به ریاست استاندار آذربایجان غربی در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده، امسال تولید این محصول حدود 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

وی با اشاره به این مطلب که ارقام غالب محصول سیب منطقه از ارقام سیب های زرد و قرمز لبنانی موسوم به گُلدِن و رِد دِلیشز می باشد، اضافه کرد: مابقی را ارقام تابستانه و ارقام خارجی از جمله گرانی اسمیت، رد استارکینگ، گالا و دلباراستیول تشکیل می دهد.

کرامتی با بیان اینکه سیب از مهمترین محصولات باغی آذربایجان غربی است، افزود: باغ های سیب در همه شهرهای استان وجود دارد ولی ارومیه با اختصاص حدود 45 درصد از این باغ ها در رتبه اول و شهرهای سلماس، مهاباد، اشنویه، نقده و میاندوآب در ردیف های بعدی قرار دارند.

مشکل بازار پس از تولید چالش بزرگ بخش کشاورزی آذربایجان غربی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، مشکل بازار پس از تولید را چالش بزرگ بخش کشاورزی آذربایجان غربی عنوان ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید 1.2 میلیون تن سیب درختی از باغات آذربایجان غربی

پیش بینی تولید 1.2 میلیون تن سیب درختی از باغات آذربایجان غربی