مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 شهریور 1400 ساعت 05:452021-09-09سياسي

چرا جمهوری اسلامی در خاورمیانه قدرت مهمی است؟


اگر آموزه های انقلاب اسلامی و تبلور آن در سیمای اخلاقی، عملی در سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نبود، بیداری اسلامی-شعیی به این حد از بلوغ نمی رسید و امروز عراق و آمریکا برای خروج هرچه سریعتر نیرو های نظامی آمریکایی از عراق به توافق نمی رسیدند و آمریکا هنوز در حال سهم خواهی از این ملت شجاع و مقاوم بود.

تامین منافع ملی کشور، از اهداف و وظایف مهم سیاست خارجی است؛ در بررسی نحوه تعامل و تأثیرگذاری وظایف ایدئولوژیک دولت اسلامی در قبال مقاومت اسلامی با منافع و امنیت ملی کشورمان، بهره برداری از فرصت ها در زمان مناسب و همچنین شناخت صحیح مفهوم کاربردی منافع ملی و امنیت ملی، و چگونگی تامین آن در جهان کنونی نقش اساسی دارد.

از این رو شاهد این هستیم رقابت های جمهوری اسلامی ایران و آمریکا مبدل به تقابل دو سیاست خارجی در عراق گردیده است، عرصه های این رقابت، منطقه مرز غربی جمهوری اسلامی تا رسیدن به آب های مدیترانه، همسایگی کشور اسراییل و در منطقه جنوبی، توازن قوا در منطقه خلیج فارس را پوشش می دهد.

سیاست خارجی آمریکا در این بخش از خاورمیانه به نظر می رسد دارای دو هدف اساسی است: تضمین امنیت اسراییل و کنترل جریان نفت و ادامه صدور ان به بازار های بین المللی از منطقه خلیج فارس.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا جمهوری اسلامی در خاورمیانه قدرت مهمی است؟

چرا جمهوری اسلامی در خاورمیانه قدرت مهمی است؟