مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 شهریور 1400 ساعت 03:502021-09-09اقتصادي

برداشت بیش از 253 هزارتن انگور از باغات آذربایجا ن غربی


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پیش بینی برداشت 253 هزار و 550 تن انگور از باغات استان طی سال جاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اکبر کرامتی در خصوص میزان برداشت انگور در آذربایجان غربی اظهار داشت : سطح زیرکشت باغات انگور استان شامل سطح غیربارور حدود سه هزار هکتار اعم از آبی و دیم و سطح زیر کشت بارور حدود 20 هزار هکتار شامل 15 هزار و 520 هکتار آبی و چهار هزار و 700  هکتار دیم است و شهرستان ارومیه رتبه اول را از نظر سطح زیر کشت این محصول داراست.

وی افزود: از مجموع بیش از 253 هزار تن انگور تولیدی در استان، 222 هزار و 670 تن به صورت آبی و بقیه به صورت دیم برداشت می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  خاطرنشان کرد: انگور دومین محصول باغی استان بوده و بیش از 30 هزار بهره بردار به طور مستقیم و 30 هزار نفر به صورت غیر مستقیم در امر داشت و برداشت، بسته بندی و حمل و نقل انگور فعالیت کرده و از این راه امرار معاش می کنند.

کرامتی با بیان اینکه این استان رتبه چهارم کشوری در تولید انگور را به خود اختصاص داده است، گفت: سالانه بیش از 410 تن آب غوره توسط سه واحد آبغوره گیری به صورت صنعتی در سطح استان استحصال می شود، غوره در مصارف خانگی و تهیه سالادها و چاشنی غذاها به کار می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت بیش از 253 هزارتن انگور از باغات آذربایجا ن غربی

برداشت بیش از 253 هزارتن انگور از باغات آذربایجا ن غربی